Čutni park

Čutni park Vrt življenja

Besedilo: Martina Petek Gojak

V prostoru se ob splošnem družbenem in gospodarskem razvoju s časom pojavijo potrebe po drugačni ureditvi in rabi zemljišč, ki po navadi terjajo krčenje zelenih površin za ureditev prometne infrastrukture in drugih zidanih objektov. Zaradi tega so se površine zelene infrastrukture, ki so na razpolago učencem in zaposlenim, v zadnjih dveh desetletjih močno zmanjšale. Tako sedanji obseg zelenih površin, ki jih za vzgojno-izobraževalno delo lahko uporabljajo učitelji in učenci, predstavlja samo še tretjino zasnovanega in urejenega parka izpred petdesetih let. S tega stališča je še toliko bolj pomembno, da so trenutno razpoložljive površine urejene na način, da zagotavljajo najkvalitetnejše vzgojno-izobraževalno delo. Navedena dejstva so nas spodbudila, da smo pred dvema letoma začeli preurejati šolski vrt v čutni park. Pri tem ves čas aktivno sodelujejo učenci kmetijskega krožka in izbirnih predmetov s področja kmetijstva. Pri urejanju zunanje infrastrukture čutnega parka je bilo v teh dveh letih postorjenega res veliko. S skupnimi močmi smo učenci in učitelji uredili veliko zeliščno gredico in jo zasadili s prvimi zelišči, ostale gredice smo uredili s trajnimi obrobami in potkami, na novo smo izdelali gredico z malinami, s hrastovimi čoki smo obogatili kotiček »pod jablano«, ob zeliščni gredici smo postavili čutno pot, izdelali in postavili smo nov zajčnik, dva peskovnika ter trajne tablice z imeni rastlin (slovenskimi in latinskimi). Pri vseh naštetih aktivnostih so nam bili v veliko pomoč lokalni podjetniki, ki so donirali različne naravne materiale; še posebej gre zahvala podjetju Granit Velenik, ki je za ureditev čutne poti in trajnih poti na gredicah doniralo velike količine kamenja različnih barv in frakcij.

Čutnemu parku vseskozi dodajamo tudi vsebino.  Od samega začetka so učitelji, ki izvajajo pouk v čutnem parku, vključeni v evalvacijo s podajanjem mnenj in predlogov za nadaljnjo bogatitev ureditve in vsebin čutnega parka. V teku je izdelava digitalnega didaktičnega priročnika za učitelje s primeri dejavnosti, ki se jih z učenci lahko izpelje v čutnem parku. V to aktivnost so vključeni vsi strokovni delavci šole. V kotičku »pod vrbami« je bila v okviru projekta LIFE Lynx letos spomladi postavljena informativna tabla o velikih zvereh.

V letošnjem letu je naš čutni park dobil tudi svoje ime  ̵  Vrt življenja. Pri izbiri imena so sodelovali vsi učenci, ki so podali vrsto zanimivih predlogov. Večino od teh bomo lahko uporabili za poimenovanje posameznih kotičkov v čutnem parku. Načrtov in idej za naprej je še veliko. Pri tem šola sledi načelom vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR), ki v zadnjih letih stopajo v ospredje sodobne pedagogike in so nujna, da se učenci z njimi čim bolj opremijo in jih ponotranjijo, saj je to zagotovilo, da bodo tudi v odraslem življenju tako živeli, s skrbjo za trajno ohranjanje lokalnega okolja in s tem tudi globalnega sveta. Poleg tega urejen čutni park omogoča izvajanje raznovrstnih in najsodobnejših pedagoških pristopov s poudarkom na čuječnosti in holističnem spoznavanju domače pokrajine.




(Visited 17 times, 1 visits today)